1: Ongevallen; 
  2: Ziekte; 
  3: Voertuigcasco met  uitzondering van rollend spoorwegmaterieel; 
  4: Casco rollend  spoorwegmaterieel;
  5: Luchtvaartuigcasco; 
  6: Casco zee- en  binnenschepen; 
  7: Vervoerde goederen met  inbegrip van koopwaren, bagage en alle andere goederen; 
  8: Brand en  natuurevenementen; 
  9: Andere schade aan  goederen; 
  10: BA motorrijtuigen; 
  11: BA luchtvaartuigen; 
  12: BA zee- en  binnenschepen; 
  13: Algemene BA; 
  14: krediet; 
  15: Borgtocht; 
  16: Diverse geldelijke  verliezen; 
  17: Rechtsbijstand; 
  18: Hulpverlening; 
  21: Levensverzekeringen niet  verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en  geboorteverzekeringen; 
  22: Bruidsschat- en  geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen; 
  23: Levens- bruidsschat- en  geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen; 
  26:  Kapitalisatieverrichtingen; 
  27: Beheer van collectieve  pensioenfondsen.
“De AssurMiFID-gedragsregels  leggen ons kantoor op om een schriftelijk beleid op te stellen voor 
  het beheer van  belangenconflicten. Hieronder kan u meer informatie  terugvinden over hoe
  ons kantoor hieraan  invulling geeft”.
Vanaf 30 april 2014 zijn de  “AssurMiFID –gedragsregels” van kracht. Zij vinden hun wettelijke basis in de  wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van  financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en  diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de  toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002  betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op  de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet  vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten,  wat de verzekeringssector betreft.
  Overeenkomstig deze  gedragsregels is ons kantoor gehouden om een schriftelijk beleid op te stellen  voor het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van  verzekeringsbemiddeling.
  De wettelijke regeling  omtrent belangenconflicten is een aanvulling op de algemene MiFID-grondwet.  Deze grondwet wordt door ons kantoor geëerbiedigd door zich loyaal, billijk en  professioneel in te zetten voor de belangen van de klant bij het verlenen van  diensten van verzekeringsbemiddeling. 
Met het oog op ons  belangenconflictenbeleid heeft ons kantoor in een eerste stap de mogelijke  belangenconflicten in ons kantoor geïdentificeerd. 
  Belangenconflicten kunnen  zich voordoen tussen (1) ons kantoor en haar verbonden personen en een klant of  (2) tussen meerdere klanten onderling. Het beleid inzake belangenconflicten  houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor en haar eventuele  groepsstructuur.
  Bij de beoordeling naar  mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht  waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de klant worden  geschaad. Het gaat om:
  -           Situaties waarbij winst wordt gemaakt of verlies wordt  geleden ten koste van de cliënt;
  -           Situaties waarbij ons kantoor een ander belang heeft bij  het resultaat van de dienst of transactie;
  -           Situaties met een financiële drijfveer om andere cliënten  te laten voorgaan;
  -           Situaties waarbij hetzelfde bedrijf als de cliënt wordt  uitgeoefend;
  -           Situaties waarbij ons kantoor een  vergoeding ontvangt van een andere persoon dan de cliënt voor de geleverde  diensten van verzekeringsbemiddeling.
  -           Situaties waarbij ons kantoor  deelnemingen van minstens 10% bezit in stemrechten of van het kapitaal van de  verzekeringsonderneming(en);
  -           Situaties waarbij de  verzekeringsonderneming(en) deelnemingen van minstens 10% bezit(ten)van de  stemrechten of van het kapitaal van ons kantoor;
  -           Situaties eigen aan ons kantoor: vb  groepsstructuren (bv. bancassurance of assurfinance) of nevenactiviteiten ( bv.  bankagent, vastgoedmakelaar}.
Ons kantoor neemt heel wat maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de klant primeert.
Het gaat onder meer om:
-           Een interne instructienota;
  -           Een aangepast verloningsbeleid;
  -           Een beleid dat erop toeziet dat de  verbonden personen enkel bemiddelen m.b.t. verzekeringsovereenkomsten waarvan  zij de essentiële kenmerken kennen en in staat zijn om aan de cliënten toe te  lichten; 
  -           Een beleid dat het recht voorbehoudt  van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een  specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het  uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de klant;
  -           Een regeling inzake het ontvangen van voordelen;
  -           Een beleid dat erop toeziet dat alle  informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet  misleidend is.
Indien noodzakelijk zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.

Wanneer in een concrete situatie onze maatregelen onvoldoende garantie zouden kunnen bieden, zal u geïnformeerd worden door ons kantoor over de algemene aard en/of de bronnen van het belangenconflict, zodat u een weloverwogen beslissing kan nemen. U kan steeds met ons contact op nemen voor meer informatie.
“Voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling ontvangen wij in beginsel een vergoeding van de verzekeringsonderneming, die deel uitmaakt van de premie die u als klant betaalt. Daarnaast is een vergoeding mogelijk die verbonden is aan de verzekeringsportefeuille van ons kantoor bij de betreffende verzekeringsonderneming of voor bijkomende taken ingevuld door ons kantoor. Voor meer informatie contacteer ons kantoor of raadpleeg de klantenzone van onze website. In het andere geval ontvangen wij voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling een vergoeding van u als klant.”
*wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.